کارشناس تولید محتوا کیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کارشناس تولید محتوا کیست؟
نوشته شده در دو شنبه 11 مرداد 1400
بازدید : 104
نویسنده : باران


کارشناس تولید محتوا عنوان شغلی جدیدی است که اخیراً در آگهی های استخدام شرکت ها ، استارتاپ ها و مشاغل آنلاین ظاهر شده است.

اکثر شرکت های بزرگ به تولیدکنندگان محتوا حقوق خوبی می دهند و نقش مهمی در پیشبرد برنامه های تجاری بازاریابی اینترنتی دارند.

اخیراً مجموعه هایی برای ارائه خدمات تولید محتوا به شرکت ها راه اندازی شده است. آنها همچنین به افرادی نیاز دارند که به دلیل حجم بالای سفارشات خود به عنوان کارشناس تولید محتوا به صورت پاره وقت استخدام یا کار کنند.

به هرگونه اطلاعات منظم ، ساختار یافته و قابل درک "محتوا" می گویند. بنابراین هر کسی که بتواند چنین محتوایی تولید کند را می توان کارشناس تولید محتوا نامید.

این را می توان ساده ترین و واضح ترین تعریف یک متخصص تولید محتوا دانست. اما برای این که این عنوان شغلی و وظایف آن را از نزدیک مشاهده کنید ، بهتر است کمی بیشتر در مورد فضای تولید محتوا بدانید.
وقتی به یک فروشگاه می رویم یا شخصاً یا تلفنی با یک شرکت یا موسسه ارتباط برقرار می کنیم ، ارتباط بین ما و مدیران آنها برقرار می شود. به عبارت دیگر ، ما در هر جلسه و تماسی شاهد تبادل پیام ها هستیم. در نهایت ، نتیجه این ارتباطات است که منجر به فروش یا عدم فروش می شود.

در مشاغل اینترنتی ، این "محتوا" است که بار انتقال پیام بین فروشنده و خریدار را به دوش می کشد. به عنوان مثال ، وقتی از وب سایت شرکت بازدید می کنیم ، توضیحات در صفحه درباره ما به ما کمک می کند تا آنها را بهتر بشناسیم. یا توضیحات محصولات و خدمات آنها در صفحات سایت به ما در تصمیم گیری برای دریافت آن محصولات و خدمات کمک می کند.
به همین دلیل ، تولید محتوا فقط برای صفحات ثابت هر سایت و به روز رسانی آن ، یک فرآیند پیچیده است و اصول و قوانین خاص خود را دارد.

بنابراین ، لازم است شخص یا افرادی به عنوان کارشناس تولید محتوا در مشاغل اینترنتی فعالیت کنند. آنها افرادی هستند که به طور مرتب برای رسانه های آنلاین این مشاغل (از جمله وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و غیره) محتوا تولید می کنند و برنامه بازاریابی محتوا را تبلیغ می کنند.

مهارتهای مورد نیاز برای یک متخصص تولید محتوا

یک متخصص محتوا به تعدادی مهارت نیاز دارد تا بتواند محتوای خوب و موفق را منتشر کند:

1- توانایی تحقیق
یک متخصص تولید محتوا باید یک محقق خوب باشد. زیرا هر محتوایی که تولید می شود نتیجه یک تحقیق است.

2- آشنایی با سئو
برای اینکه محتوای تولید شده در دنیای وب دیده شود ، باید برای موتورهای جستجو در صفحه نتایج جستجو یا به اصطلاح SEO نمایش داده شود. بنابراین ، تا زمانی که یک تولید کننده محتوا از اصول سئو آگاهی نداشته باشد و در آن مهارت نداشته باشد ، نمی تواند محتوای تولید شده را عمومی کند.

3- مهارتهای طبقه بندی
مرتب سازی و دسته بندی فقط مرتب کردن محل کار و آشپزخانه نیست! بلکه ما باید یک سیستم ذهنی منظم داشته باشیم تا بتوانیم کارهای خود را به صورت دستی انجام دهیم. در کار تولید محتوا ، برای اینکه متخصص تولید محتوا آنچه را که در ذهن دارد به خوبی به مخاطب منتقل کند ، ابتدا باید آن را در ذهن خود دسته بندی کرده و در قالب های خاص و جداگانه به مخاطب منتقل کند تا بتواند بهتر درک می شود

4- مهارت نوشتن و ویرایش
یک متخصص تولید محتوا باید نویسنده خوبی باشد. روان بنویسید ، هیچ مشکلی در نوشتن ندارد و حتی می تواند مشکلات نوشتاری دیگران را تشخیص دهد.

5- قابلیت ویرایش تصاویر و فیلم ها
محتوا فقط یک متن نیست ، می تواند در هر قالبی باشد و بهترین متخصص محتوا کسی است که بر همه انواع تسلط داشته باشد. آشنایی با نرم افزارهای ویرایش عکس ، صدا ، ویدئو و ویر نیز یکی از مهارت های مورد نیاز کارشناسان تولید محتوا است.

6- آشنایی با زبان انگلیسی و ترجمه
کسانی که قصد ارائه محتوا در هر قالبی را دارند باید به منابع زبان اصلی دسترسی داشته باشند تا بتوانند از اطلاعات منحصر به فرد و غنی استفاده کنند. بنابراین ، آنها باید با زبان انگلیسی و ترجمه آشنا باشند.

چگونه می توان متخصص تولید محتوا شد؟
برخی از مردم تصور می کنند که تولید محتوا زیاد کار سختی نیست ، اما در واقع اینگونه نیست و نباید آن را بی اهمیت تلقی کرد. این علاقه ، تخصص و انگیزه است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. با این حال ، مراحل زیر برای یک متخصص تولید محتوا لازم است:

1- آموزش
اولین قدم برای انجام هر کاری آموزش است. مطالب زیادی در این زمینه در اینترنت وجود دارد. همچنین می توانید در کلاس های مجازی شرکت کنید یا به کلاس های تولید محتوا بروید.
همچنین می توانید مطالب تولید شده را از پست های دیگران بخوانید و بیاموزید. به عنوان مثال ، محتوای نمایش داده شده در صفحه اول Google چیست؟ یا نویسنده چه اصولی را رعایت کرده است و….

2- تمرین
با تمرین ، آموزشی در ذهن نقش می بندد و تثبیت می شود. حتماً این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گوید: "نیکوکاری بهتر از خوب انجام دادن است".
شرایط خاصی بر تکرار و تمرین موثر حاکم است ، از جمله اینکه تمرین باید منظم باشد و طول دوره های آن باید مناسب بوده و در شرایط واقعی و طبیعی انجام شود. سعی کنید هنگام ورزش زیاد خسته نشوید ، اگر بیش از حد ورزش می کنید ممکن است ورزش را متوقف کنید.
از شکست نترسید. قطعاً می توانید بر هر مشکلی غلبه کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: